Monday, 3 June 2013

SAKIT GIGI DATANG MENYERANG


Pagi semalam aku dah start sakit gigi. Lepas tu hilang. Malam tadi sampailah sekarang nie sakit balik. Rasa nak demam pun ada. Nak kata ada lubang, aku tengok elok je gigi geraham aku nie. Tak tahulah kalau dah berlubang dan dah rosak dekat bahagian dalam...huhu...Daripada semalam aku makan ubat tahan sakit je...

Hari nie kerja dahlah bayak, nak bagi sepenuh perhatian tu memang tak. Nak bercakap banyak pun dah tak boleh, angguk-angguk geleng-geleng je. Nak pergi clinic?? tengoklah esok lusa. Kalau dah tak tertahan sangat terpaksalah pergi jugak. Takut weii nak pergi clinic gigi. Bau clinic tu je dah mengundang rasa tak suka. Kalau diikutkan memang dah lama aku tak jumpa doktor gigi. Zaman sekolah dulu last rasanya. Tu pun sebab doktor gigi datang sekolah. Memang dah tak dapat nak mengelak...

Pengalaman sakitnya cabut gigi masa kecik-kecik dulu membuatkan aku trauma nak pergi clinic walaupuan dah tua-tua begini. Hurmm...mintak-mintaklah gigi geraham aku nie cepat baik. Kalau boleh, aku memang tak nak pergi clinic gigi walaupun doktor tu sehensem Aron Ajiz...

33 comments:

  1. kalau sakit gigi, mmg xleh nak buat apa2.. x selesa.. >.< mood pun swing jeee... >.<

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. dah g da cik nor..tak tahan smlm x dpt tdo..

      Delete
  3. Part mana kak yang sakitnyaa??? Tah2 akak nak tumbuh gigi bongsu tak??? yang bahagian belakang gusi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gigi geraham syg..bukan gigi bongsu..tq..

      Delete
  4. Anyway, semoga cepat sembuhh naa. :)

    ReplyDelete
  5. Cepat2 g klinik ipah..lisa pun da cabut tau gigi geraham bawah blah kanan...hee..siap mention lg..

    Psstt..klu skit gigi..nk buat keje pun x best kan...smua xkena..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah g tadi...tp kena tggu nx week baru buat coz gusi masih bengkak..

      Delete
  6. hilang je sakit gigi tu..terus pergi klinik gigi..cabut kalau perlu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..tq..dah g sbb dah tak tahan sgt

      Delete
  7. pergi aja ke klinik, biar ga sering sakit gigi

    ReplyDelete
  8. Sakit gigi, semua sakit.. Btw, semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  9. sama la..memang takut nk jumpa dokter gigi.
    semoga cepat sembuh..org ckp kumur dgn air garam

    ReplyDelete
  10. pi la cek..... cek je dulu... cabut atau tak pilihan kite la....

    gigi gerham bungsu ko dah tumbuh blom.... kalo belum mungkin sbb tu kot.... aku baru je cabut beberape bln lepas.... skrng ok dah....

    hari ni aku rase mcm nk pi cek n cuci gigi plak...

    GREEN ARTWORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. gigi geraham dah tumbuh tp bru sparuh je..bukan gigi geraham bongsu yg sakit..dah g clinic td..mmg x ley diselamatkan.nx week kena cabut coz skrg gusi bengkak..huhu..tq

      Delete
  11. oh di malaisya tidak ada kata garansi ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm xde rasanya,tak prnh dgr org guna.saya agak2 garansi tu sakit kot..

      Delete
  12. haaaa kena cabut ni. :P

    letak kopyop kat pipi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..kena cabut..huhu..tapi kalau dlm bbpe ari nie ok x nak akak datang nx week

      Delete
  13. sakit oo0o0o...mau pening kepala...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lorhhh...kpala sakit,gigi sakit,pp pun sakit jgk..

      Delete
  14. uni ada geng upanya..uni pon sgt100x takot ngn dentist..kalo tdesak sgt baru p kat dia..

    pape pon hope akak cpt sembuh yer..amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. p/s:jangan mek onin uni~!!aummmm >_<

      Delete
    2. akak da terdesak tu yg g..nasib x cabut lagi.doktor bg pil dulu utk hlgkan bengkak.kalau da bek x mau g clinic nx week..mak aiii pasal onin truz mengaummm

      Delete
  15. jangan takut dengan klinik tu.. pergi je ipah, takut dibiarkan bertambah sakit pula nanti..

    ReplyDelete
  16. erkk..skit gigi la pling skit skali, mmg xbleh tahan bg sy, pnh skit gigi mggu lpas..tp lpas berkumur dgn listerine..trus ok :) cuba la..

    ReplyDelete
  17. Ngerinyaa bila sakit gigi. T_T Nak makan pun susah kan.

    ReplyDelete